AimLanguageLearning.com Forum Index AimLanguageLearning.com

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

AIM als motiverende methode

Post new topic   Reply to topic    AimLanguageLearning.com Forum Index -> Groupe de soutien pour les enseignants en Hollande
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Myriam Jacqueline

PostPosted: Mon Jul 12, 2010 3:48 am    Post subject: AIM als motiverende methode Reply with quote

http://www.leraar24.nl/video/1823/methode-frans-spreken-aim

Hallo collega's,

Op een bijeenkomst zei iemand : "ik zou wel eens graag zo'n AIM les willen zien" Via bovenstaande link kan dat nu - in elk geval alvast een stukje.
Het onderwerp is breder getrokken om motiverende factoren (van aim en voor wat betreft het leren op zich) onder de aandacht te brengen.
Myriam.
iegte

PostPosted: Mon Aug 09, 2010 11:42 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Myriam.

Wat leuk dat je zo'n reportage hebt laten maken. Bedankt voor de link.

Op diezelfde site ook een filmpje van AIM bij het Pius X College in Bladel:
http://www.leraar24.nl/video/1403/aim-methode-om-frans-te-leren

Hebben nog meer scholen dergelijke filmpjes ergens on-line staan? Interessant om bij elkaar in de klas te kijken en verschillen/overeenkomsten te zien.

Groeten,
iegte
Back to top
View user's profile Send private message
Dineke

PostPosted: Tue Aug 24, 2010 3:43 am    Post subject: Reply with quote

Dag Iegte,

op mijn vorige school is AIM schoolbreed ingevoerd. In het kader van de promotie van het vak Frans (we moesten de concurrentiestrijd aan met het dat jaar ingevoerde Spaans) heb ik een compilatiefilmpje gemaakt van allerlei lessen. Leuk te zien hoe anders de kinderen reageren en de verschillen stijl van de docenten te zien. De laatste klas in het filmpje is een zogenaamde dakpanklas H en T. De methode werkte zelfs in T-groepen waar het meestal moeilijk Frans doceren is....
Enfin, oordeel zelf.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik mijn klassen niet verplicht heb te gebaren, alleen wanneer ze dat zelf prettig vonden. Voor de vmbo'ers leek het wel te helpen zelf ook de gebaren te maken.

http://www.youtube.com/watch?v=Bkfzr_HHGJg
Back to top
iegte

PostPosted: Sun Aug 29, 2010 9:02 am    Post subject: Reply with quote

Bedankt Dineke voor jouw filmpje. Heel erg leuk om te zien.
Als je alle drie de filmpjes bekijkt, krijg je een goed beeld van hoe AIM gegeven kan worden.
Op linkedIn is een AIM language learning groep, daarop staan ze nu alle drie bij elkaar. Tip, word member van deze groep, dan vind je ook gemakkelijk andere AIM-docenten.

Groeten,
iegte
Back to top
Dineke

PostPosted: Sun Aug 29, 2010 9:12 am    Post subject: Reply with quote

Grapjas. Kijk eens in je contacten bij L.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    AimLanguageLearning.com Forum Index -> Groupe de soutien pour les enseignants en Hollande All times are GMT - 7 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum